czwartek, 30 sierpnia 2018

Quiche z kozim serem i cukinią baby

Quiche z kozim serem, cukinią baby, zielonym groszkiem i tymiankiem. Nie przepadałam za kozimi serami -wyczuwałam w nich kozią sierść;) Jednak w Prowansji nauczyłam się, które sery kozie mam kupować wreszcie jeść że smakiem a nawet uwielbiać. Jeśli lubicie sery kozie, to przygotujcie sobie taki quiche...
Na ciasto:

mąka orkiszowa ekologiczna - 1,5 szklanki
jajo*
tymianek - 1 łyżeczka
masło - 1/2 kostki
sól - 1 łyżeczka
2-3 łyżki zimnej wody

* dodałam całe jajo, ale jeśli chcesz bardziej kruche daj samo żółtko. 

Nadzienie:

3 jaja
cebula - 1/2 szt.
kozi twarożek - 3-4 łyżki
cukinia - 1 szt.
zielony groszek (opcjonalnie) - 1 łyżka
czosnek - 1 ząbek
olej - 2 łyżki
tymianek

PRZYGOTOWANIE:

Z mąki, soli, jaja, masła i 1/2 łyżki  tymianku zagnieść kruche ciasto. 
Zawinąć w folię i włożyć do lodówki na 30 minut.
W między czasie zaszklić cebulę. Odłożyć do wystudzenia.
Formę na tartę lub tarteletki posmarować masłem i oprószyć mąką. Wyłożyć ciastem i nakłuć widelcem spód ciasta. Włożyć do piekarnika nastawionego na 180 stopni. Piec 10 -12 minut. 

Jaja roztrzepać z kozim twarożkiem, dodać pociętą cukinię, łyżkę zielonego groszku, tymianek i doprawić solą. Dodać zeszkloną cebulę i wcisnąć czosnek. Wymieszać. Wlać do wypieczonego ciasta. zapiekać 10-15 minut. Podawać na zimno lub gorąco.


2 komentarze:

  1. Nigdy takich nie jadłam :) Cudne!

    OdpowiedzUsuń
  2. My jesteśmy wychowane na kozim mleku i serach :D Zjadłybyśmy z ogromną chęcią takie danie :)

    OdpowiedzUsuń