środa, 11 stycznia 2017

Gofry z ciasta bananowego bezglutenowe

dojrzałego banana, kilku łyżek różni mąk ( u mnie owsiana, gryczana i kukurydziana) jaja, proszku do pieczenia i napoju roślinnego zrobicie pyszne gofry. Jeśli nie masz gofrownicy z ciasta z łatwością usmażysz placuszki.
Dodajcie mąkę taką jaką macie  (lubicie).

Ciasto:

po 3 łyżki różnych mąk (gryczana, kukurydziana i owsiana)
1 łyżka cukru trzcinowego (ksylitol)
jajo
szklanka mleka/ napoju roślinnego (u mnie sojowe)
1/2 łyżeczki cynamonu cejlońskiego
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
dojrzały banan
olej do smarowania gofrownicy

PRZYGOTOWANIE 

Banana rozcieram tłuczkiem do ziemniaków (można to zrobić widelcem), dodaję kolejne składniki, mieszam. Ciasto powinno być dosyć gęste.

Piekę w gofrownicy, aż będą rumiane.

Z podanej ilości składników wyszło 6 sztuk. Moja gofrownica jest dość duża.

22 komentarze:

  1. Nie pamiętam kiedy ostatni raz jadłam gofry, choć gofrownica stoi i czeka:) Bananowe na pewno by mi posmakowały

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja wciąż nie mam gofrownicy :( Tyle mnie omija!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich gofrów bym sobie nie odmówiła!
    Pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  4. o nie.. o nie.. mniam! Takie pyszności.. <3 chyba zrobię je zaraz jak dorwę gofrownicę w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie ma to jak domowe gofry! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z ciasta bananowego? O mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo ciekawy ten Twój przepis, muszę kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny pomysł na wykorzystanie bananów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki bananowi takie gofry są fajnie spieczone i idealnie słodkie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Poproszę o ...3 gofry, wyglądają tak smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przepis! W końcu zdrowe gofry, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie wyglądają! Ach, kiedy ja w końcu dorwę gofrownicę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja podobne robiłam niedawno, tyle że bez cynamonu. Jeszcze z mojego dezal'a takie chrupiące wychodzą. Pychota ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszne, zjadłabym z radością :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja gofrownica niestety nie radzi sobie z większością ciast na gofry i kończy się to czyszczeniem z ciasta, którego nie znoszę :( Ale kiedy zmienię na nową to na pewno spróbuję i takiej bananowej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygladaja bardzo smakowicie i mysle ze sa super w smaku Wszystko co domowe jest na wygranej pozycji Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudowne, rumiane gofry. Oj, dawno nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  18. oo bardzo fajne,coś innego,u mnie wszyscy bardzo lubią gofry

    OdpowiedzUsuń
  19. Placuszki, ciasto bananowe próbowałam, ale nie gofry ! Pyszny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń