czwartek, 9 maja 2019

Mocno czekoladowe brownie

"Czarnie" tak nazwałam moje ciasto brownie a to za sprawą czarnego węgla aktywnego. Pachnie wanilią, a banany wzbogacają jego smak.

Składniki:

200 g gorzkiej czekolady 64%
2 łyżki czarnego kakao lub węgla aktywnego kokosowego   
200 ml ( odmierzyłam miarkami) mąki ryżowej pełnoziarnistej ( jeśli użyjecie pszennej ciasto będzie bardziej wilgotne)
4 jaja M
2 dojrzałe banany średniej wielkości
1/2 kostki masła / 100 oleju kokosowego
mielona wanilia ok 1 łyżeczki
1/2 szklanki cukru kokosowego

Przygotowanie:

Czekoladę pokruszyć i włożyć do naczynia wraz z masłem/olejem kokosowym i rozpuścić w kąpieli wodnej dodając 2 łyżki czarnego kakao lub węgiel kokosowy i dokładnie wymieszać.
Wystudzić. Banany zmiksować.


W dużej misce ubić jajka z cukrem na puch, dodać wanilię potem dodać zmiksowane banany i  wymieszać. Następnie dodać przesianą mąkę i dokładnie wymieszać. Przelać do formy ( u mnie 18 x 18) i piec 30 minut w 180 stopniach. Polać rozpuszczoną czekoladą.


5 komentarzy:

  1. Kwintesencja czekoladowości xD

    OdpowiedzUsuń
  2. czarno to widzę ;) a tak poważnie to chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam mega czarne kakao!
    Upiekę to cudowne brownie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Węgiel fantastycznie barwi ciasta :D Zjadły byśmy z przyjemnością :P

    OdpowiedzUsuń