poniedziałek, 30 grudnia 2019

Bułeczki z kremem sezamowym

Pyszne małe bułeczki z kremem sezamowym, który zrobicie z dwóch skalniaków: tahiny (pasty sezamowej) i miodu.

Składniki:

400 g mąki pszennej chlebowej i  trochę do podsypywania
2 łyżki mąki sezamowej (lub zmielonych ziaren sezamu)
8 g  drożdży instant lub 1/2 kostki świeżych
2-3 łyżki cukru trzcinowego
200 - 250 ml napoju sojowego lub migdałowego ciepłego
100 ml oleju rzepakowego
szczypta soli

Krem sezamowy:

2-3 łyżki tahiny
1 pełna łyżka miodu

2 łyżki podprażonych ziaren sezamu

Przygotowanie:

Drożdże instant zawsze rozpuszczam w niewielkiej ilości wody ze szczyptą cukru i mąką (zawsze - ponieważ raz nie wyrosło mi ciasto na pizzę, a pod ręką czułam nierozpuszczone kuleczki drożdży). Do miski wsypałam mąkę, mąkę sezamową dodałam cukier, szczyptę sol,  wlałam drożdże, napój migdałowy i zaczęłam zagniatać ciasto, następnie wlałam olej i wyrabiałam ok. 10 minut. Odstawiłam na godzinę do wyrośnięcia. Kiedy podwoiło objętość na stolnicę wysypałam trochę mąki, przełożyłam ciasto, odgazowałam i rozwałkowałam dość cienko na prostokąt. Był bardzo długi i wąski. Wymieszaną tahinę z miodem rozsmarowałam cienko na całej powierzchni zostawiając około cm ciasta z po bokach.Posypałam jeszcze sezamem. Całość zrolowałam, posmarowałam oliwą i posypałam resztą sezamu,  pocięłam na 4 cm ciastka. Przełożyłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Piekłam 35 mint w 180 stopniach C. Po wystudzeniu posypałam pudrem.


Życzę Wam wszystkim w Nowym Roku zdrowia, marzeń spełniania i szczęścia <3

6 komentarzy: