wtorek, 11 kwietnia 2023

Mazurek z andrutów bez pieczenia

 

Bardzo prosty mazurek bez pieczenia wykonany z andrutów i kremu daktylowego. Smak cudowny. Użyłam gotowej daktynelli ale można przygotować własny krem z daktyli. Polecam daktyle medjool bo mają niski IG.

Krem daktylowy: 

400 g daktyli medjool

1 łyżka kakao np. surowe

2 łyżki masła orzechowego np. z migdałów lub nerkowców lub stałej części mkeczka kokosowego.

Daktyle zalewamy wrzątkiem ok. 20-30 minut. Wyjmujemy pestki (wody nie wylewamy - może się przydać do dodania do kremu jeśli będzie za gęsty) i przekładamy do blendera z masłem lub mleczkiem kokosowym i kakao. Miksujemy na krem. 

Składniki:

1 opakowanie andrutów ( u mnie cynamonowe bio)

2 słoiki daktynelli ( krem z daktyli i kokosa) lub wcześniej przygotowany krem z kokosa

do dekoracji: łamane surowe kakao

polewa: 1/3 szt. gorzkiej czekolady 

1 łyżka (niepełna oleju kokosowego lub masło lub olej)

Przygotowanie:

Każdy arkusz wafla smarujemy daktynellą aż do skończenia warstw. Przekrawamy na pół i nakładamy na siebie. Przyciskamy np. książką. Po kilku godzinach na wierzch wylewamy polewę przygotowaną z gorzkiej czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej z łyżką masła lub oleju kokosowego lub rzepakowego. Po zastygnięciu można dekorować według uznania. 


3 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    Zapraszam na moje social media:
    www.truskawkowa-fiesta.blogspot.com
    www.facebook.com/truskawkowa.fiesta
    www.instagram.com/truskawkowa_fiesta

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kilka razy podobny mazurek. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. i po Świętach będzie pyszny!

    OdpowiedzUsuń