poniedziałek, 21 stycznia 2013

Udo kacze duszone w czerwonym winie z polentą


Udo kacze duszone w czerwonym winie z polentą 



SKŁADNIKI:

4 uda kacze
szklanka czerwonego wytrawnego wina
anyżek 
3 goździki
200 g polenty
woda 
sól
tarty parmezan lub pecorino 2 -3 łyżki 
krem z czerwonego octu balsamicznego
brokuły z wody 



PRZYGOTOWANIE:

Oczyść mięso, posyp solą i pieprzem. Obsmaż na małej ilości oleju. Kiedy tłuszcz z kaczki się wytopi wlej wino i odparuj, dodaj przyprawy i duś pod przykryciem 1,5 godziny. Od czasu do czasu obracaj uda. Mięso będzie miękkie i rozpływające się ustach.

Przed końcem duszenia ugotuj polentę wg opisu na opakowaniu. Po ugotowaniu dodaj parmezan i wymieszaj. Wylej gorącą na płaski talerz, rozsmaruj równomiernie i wycinaj krążki lub dowolne kształty. Ja użyłam obręczy kucharskiej. Podawaj z kremem octu czerwonego balsamicznego i brokułami z wody.



3 komentarze:

  1. polenty nigdy nie jadłam, ciekawa jestem jak smakuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak podobny do kaszki manny, ale ja wolę kukurydzianą bo dobrze komponuje się z mięsem.:)

      Usuń
    2. Kaszę mannę uwielbiam, więc ta też na pewno będzie mi smakować:)Dziękuję AZgotuj!

      Usuń