czwartek, 27 kwietnia 2017

Ciasto z marchewki i buraków z czekośliwką



Ciasto z marchewki i buraków z czekośliwką

Składniki:

mąka ryżowa pełnoziarnista lub orkiszowa 2 szklanki
jaja duże 3 sztuki
olej rzepakowy 3/4 szklanki
posiekane orzechy włoskie 1/2 szkl
burak 2 sztuki (dość małe)
marchew 2 sztuki
proszek do pieczenia 1,5 łyżeczki
płaska łyzeczka sody
cukier trzcinowy/ ksylitol 3/4 szklanki

Polewa:

2 czubate łyżki surowego kakao
2 łyżki zimnej wody
6 łyżek cukru trzcinowego ciemnego/ lub jaki masz
łyżka masła/ lub oleju kokosowego

Przygotowanie:

Marchewki i buraki zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Jaja wbićdo misy, dodać cukier, ubić. Wlać olej i wymieszać. Dodać posiekane drobno orzechy włoskie, (dałam orzechy pekan bo takiem miałam) mąkę, proszek do pieczenia i sodę. Na koniec dodać tarte warzywa i wymieszać łyżką. Przełożyć do przygotowanej formy. Piec 50 minut w 180 stopniach C.

Polać polewą czekoladową:

Zagotować wodę z tłuszczem, kakao i cukrem. Mieszać aż cukier sie rozpuści. Na początku polewa może być rzadka, ale wraz ze stygnięciem tężeje.

Moje ciasto przekroiłam i posmarowałam powidłami czekośliwka.









8 komentarzy:

  1. o kurczę! Połączenie tych dwóch składników jeszcze w mojej kuchni nie miało miejsca, a prezentuje się na zdjęciu wyśmienicie :) Chyba się pokuszę zatem o ten wypiek <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się to połączenie warzyw:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiamy ciasto z buraków, ale w tej wersji jest zdecydowanie bardziej kuszące :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie się prezentuje :) A do niego herbatka jaśminowa na przefiltrowanej wodzie z dobrego filtra na ujęciu wody aby chlorowego posmaku nie było :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow ale bosko wygląda :D I ta ściekająca polewa <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda na bardzo smaczne, chętnie bym zjadła

    OdpowiedzUsuń