czwartek, 20 lipca 2017

Penne bezglutenowe Sotelli z pesto i cytrynowym kurczakiem. Test makaronu.

Otrzymałam do przetestowania makarony bezglutenowe  corn pasta, gluten free, GMO free: Penne, Capellini, Animals, Alfabet, Gniocchi, Fusilli, Makaroni, Spaghetti, Bucatini marki Sotelli Kingdm of taste dostępne w sklepie internetowym:  www.sotelli24.pl
lub w marketach.

Makarony gotują się 4-6 minut te najmniejsze lub 8-10 penne. Po ugotowaniu makaron jest sprężysty, al dente, woda czysta a makaron nie rozpada się. Zaskoczyła mnie jakość i smak makaronu. Mam zupełnie inne doświadczenie z makaronami bezglutenowymi.

Opakowania kartonowe lub foliowe. Bardzo eleganckie.

Firma nie zapomniała też o najmłodszych.
Makarony dla dzieci to literki i zwierzęta. Są urocze.

Nitki świetne do zup, rosołów a pozostałe np. kolanka i muszelki do zapiekanek makaronowych.

Przygotowałam penne z pesto z bazylii, orzechami pistacjowymi i cytrynowym kurczakiem.

Makaron penne przygotowałam według wskazówek producenta.

Pesto:

doniczka bazylii
2 ząbki czosnku
pół łyżeczki soli
garść orzeszków pistacjowych
2 łyżki oliwy z oliwek
tarty parmezan

Kurczak:

2 piersi z kurczaka ekologicznego
skórka otarta z jednej cytryny
pół łyżeczki suszonej bazylii
ząbek czosnku
sól
oliwa

PRZYGOTOWANIE:

Kurczaka pociąć w paseczki zamarynować w łyżce oliwy, posiekanym czosnku, skórce z cytryny, soli, posypać bazylią, wymieszać i zamarynować ok. 20 minut. Po tym czasie usmażyć paseczki kurczaka.

Przygotować pesto: bazylię umytą i osuszoną przesiekać, dodać pozostałe składniki i zmiksować w rozdrabniaczu. Dodać do gorącego makaronu. Wymieszać. Wyłożyć na talerze dodać kurczaka i posypać parmezanem.




Bardzo ważna informacja dla osób z celiakią. Makarony są ściśle chronione. Nie ma możliwości nadkażenia ich pszenicą czy innymi zbożami wywołującymi celiakię. Został skontrolowany przez audyt Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej.




15 komentarzy:

  1. smakowite danie, a makarony mają bardzo eleganckie opakowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawi mnie smak makaronu nie z pszenicy. Dodatki super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda Twoje danie. O tych makaron ach nie słyszałam, wyglądają bardzo ciekawie 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również zastanawiam się jak smakuje taki makaron. Bardzo ładnie się prezentuje. Opakowanie również zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko według mnie, nie ma różnicy w smaku. Tzn mnie smakuje bardziej niż pszenny.

      Usuń
  5. Mamy ten makaron ale jeszcze nie próbowałyśmy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Danie prezentuje się efektownie i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe makarony i ciekawa jestem ich składu. Jestem fanką wszelakich makaronów i widziałam już różne składy wyrobów bez glutenu...
    A danie wspaniałe, letnie, lekkie. Mmmmmm....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sklad tego makaronu to tylko maka kukurydziana i woda 😊

      Usuń
  8. na makaron zawsze chętnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawet lubię makaron kukurydziany;)

    OdpowiedzUsuń
  10. To danie wygląda tak apetycznie, że na sam widok aż ślinka cieknie!
    Teraz żałuję, że nie skusiłam się na ten makaron ^_^

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiłaś mnie tym makaronem. Szkoda tylko, że nie mają w ofercie makaronów pełnoziarnistych bez glutenu. Ale skoro smaczny, wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam makaron, tej firmy nie znam, ale chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń