środa, 13 maja 2015

Zielone szparagi w cieście



Wczoraj zrobiłam eksperyment. Część szparag ugotowałam a część zrobiłam w cieście.
Różnica ogromna w smaku. Szparagi krótko smażone w cieście są chrupkie, soczyste, esencjonalne w smaku. Z wody ... lżejsze ale smak wygotowany.



SKŁADNIKI:

wiązka zielonych szparagów
2 łyżki mąki ziemniaczanej
sól
jajo
odrobina wody zimnej gazowanej
pół łyżeczk proszku do pieczenia
olej rzepakowy 


PRZYGOTOWANIE:

Szparagi myjemy, przecinamy na pół wzdłuż. Przygotowujemy ciasto, obtaczamy szparagi i krótko smażymy w bardzo dobrze rozgrzanym oleju. 
Odsączamy na ręczniczku.  Podawać z ulubioną sałatą. U mnie rukola z płatkami migdałowymi i dresingiem. 

28 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają te szparagi, zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze jadłyśmy szparagi gotowane w wodzie i własnie za ten mdły smak za nimi nie przepadamy dlatego szczególnie taka opcja w cieście nam się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. szparagi uwielbiam pod każdą postacią :) suuuuuuper

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chęcią bym spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny sposób na smaczne szparagi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł na szparagi. Takich jeszcze nie jadłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł rewelacyjny, takich jeszcze nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spróbowałabym z chęcią takiego wydania szparagów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na szparagi! Chętnie bym takich spróbowała

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszna przystawka na wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham szparagi! Ten pomysł jest rewelacyjny i muszę go przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak przygotowanych szparagów jeszcze nie jadłam, miałaś na nie świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  13. na takie szparagi zdecydowanie bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszędzie szparagowo ;) pyszna propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszędzie szparagowo ;) pyszna propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie wpadłam na to ,ale super.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wstyd się przyznać, ale nigdy w życiu nie jadłam szparagów :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy takich nie jadłam :) obawiam się ich kalorycznosci :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczna podpowiedź - szparagów cieście jeszcze nie jadłam, muszą smakować nieziemsko ! Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  20. tak jeszcze nie przygotowywałam ich, musze spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Trzeba znaleźć na to sposób ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Trzeba znaleźć na to sposób ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny pomysł i pyszna przystawka.

    OdpowiedzUsuń