czwartek, 21 listopada 2019

Budyń jaglany z matcha, nerkowcami i żurawiną



Budyń jaglany zna chyba każdy. Ja zawsze dodaje jakieś orzechy aby IG był mniejszy. Tym razem do jaglanego kremu dodałam herbatę matcha, krem z nerkowców i żurawinę.

SKŁADNIKI:

na 4 porcje

3/4 szklanki kaszy jaglanej
500 ml napoju sojowego, migdałowego lub z nerkowców (namoczyć 1/2 szklanki nerkowców w wodzie dzień wcześniej)
herbata matcha 1 łyżka
1 łyżka miodu rzepakowego
garść żurawin i nerkowców

PRZYGOTOWANIE:

Kaszę przelać wrzątkiem przesypać do garnka zalać mlekiem sojowym (jeśli wcześniej namaczałaś nerkowce zmiksuje je ze szklanką wody, potem przecedź przez gazę i przelej całość do kaszy uzupełniając jeszcze szklanką wody. Po 15 minutach od gotowania sprawdź czy kasza jest miękka i zmiksuj na krem, dodaj miód, matchę i jeśli używałaś inny napój niż ten z nerkowców dodaj łyżkę kremu z nerkowców ( polecam taki: krem z nerkowców -  jest bez cukru). Przełóż do naczyń i posyp posiekaną żurawiną i nerkowcami.

3 komentarze:

  1. Pyszna propozycja, uwielbiam budyń jaglany:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy ciasto rozpadało się podczas zagniatania? Jeśli się rozpada należy dodać jeszcze łyżkę wody, tak aby się w miarę połączyło. Absorpcja wody przez mąki jest różna i zależy od ilości błonnika ( ja użyłam mąki Provena). Jeśli jest za suche należy ostrożnie dodawać wody lub odrobiny masła. To ciasto piekłam dawno. Ale pamiętam, że góra ciasta się zapadła. Te ciasta bezglutenowe często się kruszą. Niektórzy dodają gumę ksantanową. Ja jej nie polecam. Już wolę, żeby ciasto się kruszyło i Wyglądało na takie z kruszonką.

    OdpowiedzUsuń