niedziela, 11 października 2020

Fit czekoladowe muffiny przepis na 12 sztuk


Czekoladowe muffiny na zdrowych mąkach z bananem. Ostatnio sporo piekę muffinek, ponieważ uważam je za pożywne, zdrowe i dobre na śniadanie do lunchboxu.

Rozgrzać piekarnik na 180 st. C

150 gram mąki owsianej

50 gram mąki jaglanej

50 gram mąki lnianej

50 gram mąki kasztanowej (opcjonalnie, choć mąka kasztanowa jest bardzo zdrowa, można śmiało zastosować pełnej rutyny mąki gryczanej )

2 banany bardzo dojrzałe ( moje ważyły 200 gram)

2 łyżki dobrego kakao

100 ml oleju rzepakowego

po płaskiej łyżeczce sody i proszku do pieczenia

100 -120 ml napoju migdałowego lub owsianego

2 jaja (weganie omijają ten składnik) 

Banany lekko zmiksować, dodać mleko i olej. Zamieszać. Do miski przesypać suche składniki, zamieszać trzepaczką, wlać mokre składniki wymieszać, wbić jaja. Do formy na muffinki włożyć papiloty i nakładać po 2 lub 2 i 1/2 łyżki ciasta. Wstawić do piekarnika i piec ok. 25 -30 minut do suchego patyczka. Po wystygnięciu polać czekoladą rozpuszczoną w kąpieli wodnej.

Papiloty

Papiloty zrobiłam z papieru do pieczenia. Wycięłam kwadraty 16x16 cm. Na wysokiej szklance o dnie ok. 5 cm średnicy formowałam tulipanowe papiloty. Odwróciłam szklankę do góry dnem. Położyłam papier środkiem na dnie a na bokach zaczęłam zaginać fałdy papieru.





















4 komentarze: