środa, 17 lipca 2024

Sałatka z soczewicy z warzywami

Ugotowana czarna soczewica, drobno posiekana czerwona kapusta, rzodkiewka ogórek, koperek, To główne składniki sałatki.  Można dodać czarną porzeczkę. Świetnie pasuje na obiad lub kolację oraz jako dodatek do pieczonych ryb. 

SKŁADNIKI:

2 szklanki ugotowanej czarnej soczewicy lub zielonej (może być gotowa ze słoika)

1/2 główki małej czerwonej kapusty

kawałek ogórka 

4 rzodkiewki

czerwona cebula

1/4 szklanki czarnej porzeczki 

drobno pokrojony koperek

Dressing:

olej rzepakowy tłoczony na zimno 3 łyżki 

musztarda francuska 1 łyżeczka 

ocet winny 1 łyżeczka 

sól i pieprz do smaku 


PRZYGOTOWANIE:

Kapustę rozdrabniłam w malakserze i wymieszałam z solą. Odstawiłam aby zmiękła. Cebulę, rzodkiewki i ogórka pokroiłam w kosteczkę. Wszystko razem wymieszałam. Zamieszkałam składniki dressingu i wymieszałam. Dodałam koperek. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz