niedziela, 15 lipca 2012

Bezglutenowe gryczano- migdałowe placuszki z wiśniami i amaretto

Bezglutenowe gryczano migdałowe placuszki z wiśniami i amaretto

Składniki:

Na ciasto
szklanka mąki gryczanej
pół szklanki mleka migdałowego
1 jajko
szczypta soli


wiśnie 
cukier trzcinowy
kieliszek amaretto






To mój autorski przepis. Przyznam się ,że po raz pierwszy używam mleka migdałowego w pieczeniu. Placuszki są wyśmienite lekko słodkie od słodyczy mleka.

Przygotowanie:

1. Wsyp mąkę gryczaną do wysokiego pojemnika, dalej mleko migdałowe, jajko i szczyptę soli. Ponieważ mąka gryczana zabiera wilgoć, miej pod ręką mleko migdałowe w razie gdy ciasto bardzo zgęstnieje.

2. Wydrylowane wiśnie umieść w garnku i zacznij podgrzewać. Gdy puszczą sok dosyp cukier trzcinowy i kieliszek amaretto. Gotuj, aż alkohol odparuje.

3. Placuszki smaż na ceramicznej patelni bez tłuszczu.

4. Po upieczeniu pozwól aby ostygły.

5. Połóż na półmisek rozłóż wiśnie i skąp talerz w wiśniowo- amatettowym sosie.

Podawaj gorące wiśnie  z kulką lodów śmietankowych. Pycha!




4 komentarze:

  1. Bardzo smakowity przepis, jednak zgodnie z zasadami wiśniowej akcji zgłaszany przepis powinien być opatrzony banerkiem lub linkiem akcji. Chodzi o zaznaczenie, że ten konkretny przepis bierze udział w danej akcji. Baner należy umieścić bezpośrednio w notce.
    Proszę o poprawkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo intryguje mnie dodatek amaretto. Nie smakowałam go nigdy w połączeniu z wiśniami, ale wyobrażam sobie, że musi pasować świetnie, no i to mleko migdałowe!!! Też dla mnie nowość:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie pasuje, bo ma migdałowy smak, niestety nie miałam prażonych płatów migdałowych, ale myślę, ze fajnie można nimi podkręcić smak:)Dziś znów rano je zrobiłam bo placuszki smakują jak biszkopty.

      Usuń
  3. Ja nigdy nie próbowałam mleka migdałowego:)
    A u mnie niestety chyba w sklepie nie ma mąki gryczanej:(
    Ale na pewno były pyszne<3

    OdpowiedzUsuń