niedziela, 15 lipca 2012

Risotto ze smardzami


Risotto ze smardzami

Smardze to wyjątkowe grzyby. Są jedyne w swoim rodzaju, podobnie jak trufle. W Polsce, o ile się orientuję są  pod ochroną. Ale można kupić suszone. Ja swoje przywiozłam z Francji. Potem udało mi się kupić w jednym sklepie dużej hurtowni na M. 

przygotowałam samo jak risotto z kurkami:
 

Zamiast kurek dodałam garść suszonych smardzy. Nie dadałam też białego wina, ponieważ zbyt odbiera smak smardzom! Dodałam za to szczyptę szafranu.

SKŁADNIKI:
Dla 2 osób

1 szklanka ryżu na risotto (arborio)
kilka sztuk smardzy
garść tartego parmezanu
1 cebula pokrojona w kostkę
2-3 szklanki bulionu warzywnego
łyżka masła
natka do smaku
szczypta szafranu


PRZYGOTOWANIE:

Suszone smardze należy namoczyć kilka minut w wodzie, potem gotować kilka minut. Po ugotowaniu pokroić smardze w krążki (kilka grzybków zostawić do dekoracji potrawy). Pręciki szafranu zalać gorącą wodą. Płyn z szafranem dodać w momencie dolewania bulionu.


2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Hej, można kupić w sieci w internetowym sklepie. Jednak cena zabija. Ja przywiozłam ze Szwajcarii za 10 euro za słoiczek. Wystarcza on na 3 razy. Wiem, że nasi południowi sąsiedzi mają ten grzyb u siebie w lasach:( A my Polacy te grzybki znaleźć możemy w okolicy Żywca i w Poznańskiem.

      Usuń