czwartek, 28 maja 2015

Gołąbki z liści botwiny na parze z kaszą jaglaną (wege)



Kupiłam botwinę, krórejliscie  były tak ogromne, że postanowiłam zrobić z nich gołąbki. 
Zrobiłam z kaszą jaglaną i z czerwoną soczewicą. 
Liście botwinki są bardzo delikatne, najlepiej sprawdziło się ugotowanie ich na parze.



SKŁADNIKI:

10 liści botwiny duże

farsz:

1,5 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
1-2 łyżki posiekanej natki pietruszki 
gałązka rozmarynu
 1-2 łyżki oleju rzepakowego
ząbek czosnku
średnia cebula
pieprz
olej lniany do polania


 

PRZYGOTOWANIE:

Cebulę pokroić w drobną kosteczkę i zeszklić na odrobinie oleju rzepakowego, dodać pół łyżeczki soli, kiedy już się zeszkli dodać roztarty czosnek i posiekany rozmaryn. Wymieszać i dodać do kaszy jaglanej. Dodać sporoą ilość mielonego pieprzu i posiekaną natkę. Jeśli kasza się nie klei można dodać jajko.

Umyć liście botwiny i ściąć warstewkę łodygi, żeby liscie mogły swobodnie się zwijać. Odwrócić na  "lewą stronę" czyli spodnią część liścia i na wierzch kłaść porcję farszu. Zawinąć tak jak gołąbki.
Ja uparowałam je w koszyczku do parowania ok. 10 minut. Jeśli macie parowary - zadanie ułatwione.


Moje gołąbki polałam olejem z lnu. 


35 komentarzy:

  1. Świetny pomysł ! Kreatywne wykorzystanie botwinki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojoj ale pyszności. Świetny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł na duże liście botwinki :) bardzo oryginalne i apetyczne gołąbki!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. powiem Ci: masz pomysły! Dla mnie totalna bomba, zachwyciłam się.. :)
    Musiało świetnie pachnieć podczas gotowania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. super! i takie gołąbki są pycha! ja robiłam podobne tylko, że do kaszy jaglanej dodałam jeszcze puree z marchewki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne :) Pewnie smakują super ! no i super kolorystycznie :):)

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny pomysł! W liściach botwinki nie robiłam gołąbków jeszcze nigdy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczny pomysł na botwinkę, w dodatku takie gołąbki pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialny pomysł z tymi liśćmi :) Ciekawe jesteśmy jak takie gołąbki smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kasza jaglana to bardzo elastyczny składnik dla dań - ja używam jej również do wielu deserów. Próbowałaś np. budyniu?

    OdpowiedzUsuń
  11. Apetyczne i piękne w tych liściach.

    OdpowiedzUsuń
  12. samo zdrowie! pyszny pomysł na liście buraków, a w dodatku pięknie się prezentują!

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialne danie, świetny przekrój - jednym słowem prezentacja fantastyczna. Co do smaków to też są "moje"! Super propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy pomysł i smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy pomysł i smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Robiłam ostatnio gołąbki z kaszą, ale w liściach pekinki, na botwinkę nie wpadłam. Super :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Genialny pomysł, od jakiegoś czasu przymierzam się do gołąbków botwince...ale poczekam dziadkom wyrośnie w ogródku :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo smakowite :) Świetny pomysł, a wykonanie jeszcze lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  19. gołąbki z kaszy jaglanej jadłam i są wyśmienite, ale nie jadłam w liściach botwiny :) musze takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Gołąbki fantastyczne! Aż ślinka leci, kiedy przypatruję się tym zdjęciom :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Łał! Rewelacyjny i bardzo oryginalny pomysł! Super wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba zdrowszych się już nie da :D Jednak polska kuchnia nie musi być wcale ciężka ;) Świetny pomysł na taką wersję gołąbków :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super gołąbki, fajne te liście :)

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo fajny pomysł - a szczególnie dla mnie czyli oszołomki botwinkowej :). Wygladają pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. rewelacyjny pomysł, koniecznie spróbuję, bo wyglądają bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Mmm jakie wspaniałe gołąbki! Uwielbiam botwinkę, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  27. świetny pomysł na gołabki inaczej i wykorzystanie botwinki :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Podoba mi się Twój przepis na nieco inne gołąbki. Zjadłabym takie:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale pyszności! Dobry pomysł na gołąbki. :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny pomysł na wspaniałe gołąbki. Wyglądają fantastycznie, tylko ... jeść :) Bardzo oryginalny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  31. fajny pomysł ja co rok sobie obiecuje podobne i zawsze jakoś tak mi sie nie chce zawijać ;))

    OdpowiedzUsuń
  32. Przecudne! Pomysł wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  33. Widziałam gdzieś kiedyś gołąbki w liściach botwinki, potem mi jakoś uleciał ten pomysł. Dziękuję za przypomnienie :). Wyglądają bosko. Zawijałam już tradycyjne, w kapuście włoskiej i młodej...pora zmienić liście :D

    OdpowiedzUsuń