poniedziałek, 8 maja 2017

Najzdrowszy chleb z ziaren i płatków owsianych

Wyjątkowo zdrowy i smaczny chleb z ziaren i płatów owsianych. Bez drożdży, mąki i glutenu. Smakuje z miodem, konfiturą, pastą z makreli, pate z wątróbek i z różnymi pastami warzywnymi.

SKŁADNIKI 

1,5 szklanki płatów owsianych (u mnie Provena bezglutenowe, teraz Elovena -zmiana nazwy)
1 szklanka nasion ze słonecznika
2 łyżki maku niebieskiego lub nasiona chia
1/2 szklanki pestek z dyni
1/2 szklanki siemienia lnianego jasnego
4 łyżki babki płesznik
garść orzechów laskowych (niekoniecznie)
1 łyżeczka kminku
1 łyżka miodu
2 łyżki oleju rzepakowego
spora łyżeczka soli
1 szklanka wody


PRZYGOTOWANIE 

Wszystkie suche składniki umieszczamy w misce i mieszamy. Wlewamy miód, olej i wodę. Mieszamy. Jeśli jest za gęste dolewamy jeszcze pół szklanki wody. Masę przekładamy do formy na keks, wyłożonej papierem i wysmarowanej olejem. Dociskamy i wyrównujemy powierzchnię. Odstawiamy na kilka godzin lub całą noc, jeśli przygotowaliśmy masę wieczorem. Przykrywamy ściereczką, aby wierzch się nie wysuszył. Pieczemy w 180 stopniach C. Przez 40 minut w formie, następnie wyjmujemy z foremki, odklejamy papier z boków chleba, wstawiamy z powrotem do piekarnika i pieczemy jeszcze 20 minut.



17 komentarzy:

  1. Wow, fantastyczne przepisy. Chlebek wygląda pięknie i pewnie smakuje rewelacyjnie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny ten chleb, ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. narobiłaś mi smaku :) niech no tylko odzyskam dostęp do mojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. piekłam kiedyś z gotowej mieszanki ziaren, smakowity chlebek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam takie chleby, samo zdrowie : ) i są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny chlebek! Jestem ciekawa jak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie Ci się upiekł1

    OdpowiedzUsuń
  8. Od takiego chleba nie możemy się oderwać a potem dwa dni nas szczęki bolą od ciągłego gryzienia xD xD

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki chleb to musi być pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale wspaniały chleb! :) Uwielbiam takie zdrowe domowe pieczywko! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  12. czy po ściągnięciu papieru do pieczenia z powrotem włożyć go do formy czy tylko na "żeberkach"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po wyjęciu go z formy połóż go na blasze do pieczenia. nie pdopiekałam na "żeberkach", obawiałam się, że może się rozpaść. Nie odwracaj też ( ja tak zrobiłam) i zaczął pękać na środku.

      Usuń