piątek, 27 lipca 2018

Focaccia z pomidorami krok po kroku włoski przepis


Włosi mają swoje cudowne mąki manitobę i semolinę 00 z których wypiekają pyszne focaccie.
Ja użyłam mąki orkiszowej ekologicznej jasnej. Chciałabym przeprowadzić Was krok po kroku jak zrobić oryginalną focaccię, której nauczyłam się na warsztatach z Magazynem KUCHNIA i Cristiną Catese.



Składniki:

450 g mąki orkiszowej jasnej
270 g ugotowanych i przepuszczonych przez praskę ziemniaków
15 g świeżych drożdży
100-120 ml ciepłej wody
3 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka cukru
2 łyżeczki soli
rozmaryn
pomidorki 


Z podanych składników zagnieć ciasto około 10 minut.



Miskę oprósz mąką i odstaw w ciepłe miejsce na 3 (Cristina podkreśla przynajmniej na 3) godziny do wyrośnięcia.
Po wyrośnięciu ponownie zagniatamy ciasto kilka minut podsypując mąką. 
Rozwałkujemy i przekładamy do formy ( ja użyłam 2 wąskich foremek)



Wierzch focaccia polej oliwą, posyp sola morską i posyp rozmarynem. Odstaw do wyrośnięcia.
Piecz w 180 stopniach około 30 minut.

* na warsztatach robiliśmy focaccię nadziewaną serami włoskimi




4 komentarze:

  1. Super wygląda z tymi pomidorkami :D Zajadałybyśmy ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, wygląda to przepysznie :) Aż sama z chęcią wypróbuję ten przepis!

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie jadłam :) Wyglada bosko.

    OdpowiedzUsuń