niedziela, 25 lutego 2018

Domowy makaron orkiszowy

Makaron zrobiłam spontanicznie. Ugotowałam klasyczną zupę pomidorową. Była tak dobra, że pomyślałam, że tylko taki domowy, ręcznie krojony makaron będzie dla niej odpowiedni.
Makaron wyszedł mięciutki, a w domu każdemu smakował.
A z czym Ty zjesz swój makaron?

SKŁADNIKI:

2 szklanki mąki orkiszowej użyłam (Bio Planet)
duże jajo
150 ml zimnej wody
1/2łyżeczki soli himalajskiej

mąka orkiszowa do podsypywania
1-2 łyżeczki soli himalajskiej do gotowania makaronu

PRZYGOTOWANIE:

Na stolnicy przesiać mąkę robić wgłębienie i  wbić jajko, wsypać sól, wlać wodę i zagnieść ciasto. Podsypując mąką wałkować cienko ciasto  i zostawić do przeschnięcia.
Wysuszony placek oprószyć mąką, zwinąć w rulon. Kroić nożem  paski makaronu (szerokość zależny od Was i od dania z którym go zjecie). Rozrzucić na stolnicy i pozostawić do przeschnięcia. Zagotować wodę w dużym garnku, dodać sól do wrzącej wody. Wrzucić makaron, zamieszać i gotować 1- 2 minuty po wypłynięciu. Ugotowany odcedzić na durszlaku, a następnie zahartować zimną wodą. Odsączyć na durszlaku.


9 komentarzy:

  1. Świetny i zrobiony ręcznie - mistrzostwo świata! :) Orkiszowa mąka - super hit! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny!
    uwielbiam robić makaron - zagniatać, wałkować...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomidorowa z domowym makaronem od razu kojarzy nam się z naszą babcią <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie robiąc ten makaron wspominałam jak moja babcia zagniatała placki, a ja piekłam macę na rozgrzanych fajerkach pieca kaflowego.

      Usuń
  4. Domowy makaron jest najlepszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Domowy makaron.... moja Mama robi ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie jadłam takiego domowego makaronu, twój wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. domowy?! o kurka.. ja muszę go zrobić, ja kocham orkisz <3 :)
    mniaaam :)

    OdpowiedzUsuń