środa, 26 września 2018

Najlepsze ciasto z dyni i mąki kokosowej wilgotne


To najlepsze ciasto  z tzw. zdrowych ciast jakie jadłam.
Jest z mąki kokosowej, miodu akacjowego, dyni i kilku jeszcze składników które przeczytanie poniżej. 
Wilgotne w środku i nie kruszy się. Dla mnie hit jesieni. 


SKŁADNIKI

4 jajka L (duże)
250 g mąki kokosowej około szklanki
1/2 szklanki mąki ryżowej
1 i 1/2 szklanki startej na małych oczkach dyni piżmowej, ale nie tych najmniejszych (moja tarka ma 3 "wielkości" wybrałam środkowy)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki miodu akacjowego
1/2 łyżeczki mielonego kardamonu lub więcej jeśli lubicie  - ja lubię i dałam więcej
2 łyżeczki startej skórki ze sparzonej  pomarańczy 



Przygotowanie:

Jajka ubić z miodem na puch, dodać mąkę kokosową i ryżową (wsyp najpierw 150 g mąki kokosowej i zobacz jak absorbuje mokre składniki, to zależy od wielkości użytych jaj, ciasto ma być  lejące się gęste ale nie tępe, i dosyp pozostałą część - ja wsypałam od razu całość mąki, ale używając jajek wiem, że wielkość jaj robi różnicę) dodaj przyprawy i skórkę z pomarańczy. Na koniec dodać dynię i delikatnie wmieszać w masę.
Ciasto przelać do tortownicy np. 20 cm, formy na muffiny lub innej.
Składniki można podwoić, wtedy ciasta jest dużo na dużą blachę.

Piec w 180 stopniach C przez 45 - 50 minut.




Krem jest z mascarpone z miodem i z wanilią. Można oprószyć tylko cukrem pudrem.



12 komentarzy:

  1. Fantastyczne!
    Pozwolisz, że skorzystam z przepisu? Nie mogę przejść obok tego rozkosznego ciasta obojętnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. szklanki, dzięki za uważne przeczytanie,już dopisałam, spieszyłam się z przepisem żeby go nie zapomnieć i "zjadłam" szklankę ;) Pozdrawiam

      Usuń
    2. Tak myślałam, ale wołam się upewnić 😁 jutro robię wyglada obłędnie i napewno tak tez smakuje
      Dziękuje i pozdrawiam 😊

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, jestem ciekawa jak wyjdzie i czy będzie Ci smakować. Jest pyszne, ja bardzo rzadko używam mąkę kokosową ze względu na jej „ciężkość tłustość” - a tu mnie pozytywnie zaskoczyła.

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. rewelacyjne to ciacho :) ja właśnie wybieram się na wieś po moje dynie :D :D :D

    OdpowiedzUsuń