środa, 10 lipca 2019

Nocne drożdżowe racuchy z mąki gryczanej



Zawsze rano marzyły mi się racuchy na śniadanie. Ale ciasto wyrasta zbyt długo, a ja jestem zbyt głodna, żeby czekać. Nastawiłam więc ciasto wieczorem. Rano wyjęłam z lodówki. I od razu  mogłam rano smażyć małe racuszki.

2 szklanki mąki gryczanej
szklanka mleka roślinnego lub zwykłego
łyżeczka cukru
pół łyżeczki suszonych drożdży

owoce, zioła i miód do polania

Drożdże rozpuścić w mleku z dodatkiem cukru. Mąkę przesypać do miski, wlać mleko z drożdżami. Wymieszać. Jeśli będzie za gęste dolać mleka. Ja nie dodałam jajek. Ale można wbić 1 lub 2.
Miskę przykryć folią i wstawić do lodówki na noc. Rano na średnim ogniu smażyć racuchy nakładając łyżką.


Przybrać ulubionymi owocami i polać miodem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz