piątek, 14 października 2022

Zupa z kiszonej dyni z imbirem i czosnkiem


  • Kilka tygodni temu zrobiłam kiszoną dynię. Najlepiej kisi się dynia hokkaido. Nie trzeba obierać jej ze skórki ale ja ją obrałam i zakisiłam z czosnkiem, plastrami imbiru z ziarnami kolendry. Dynię zalałam solanką 1l przegotowanej zimniej wody/1 łyżka soli kamiennej. Po kilku dniach kiszenia dynia była gotowa. Jest pyszna do jedzenia prosto ze słoika. Poniżej pokazuję przepis na zupę z dyni kiszonej do której podałam komosę ryżową.
  • Składniki:
  • kiszona dynia 1 słoik
  • kalafior 1/2 sztuki 
  • marchew 1 sztuka
  • pietruszka 1 sztuka
  • ziemniak 1 sztuka ( ja nie dałam ale można dać zwykłego lub batat)
  • kurkuma (dałam świeżą ok.5 cm)
  • czosnek 2 ząbki
  • cebula 1 sztuka
  • świeży imbir 2 cm
  • olej 2 łyżki
  • bulion warzywny lub woda
  • sól do smaku
  • chili do smaku
  • Przygotowanie:
  • Warzywa (marchew, cebula, pietruszka, czosnek) umyć, obrać i pociąć na małe kawałki. Rozgrzać olej i smażyć warzywa i przyprawy ok. 5 minut. Zalać bulionem lub wodą ok.2 cm ponad warzywa. Gotować ok. 10 minut. Potem dodać kiszoną dynię i gotować jeszcze 5 minut. Całość zmiksować. Podawać z komosą ryżową lub ryżem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz