środa, 15 lutego 2023

Czekoladowy krem jaglany najlepszy


Ach co to był za smak! Czekoladowy krem jaglany z żurawiną. Szybki w przygotowaniu i można się nim na prawdę delektować. Powiem wam jak go zrobiłam:

Skałdniki:

1/2 szklanki kaszy jaglanej 

2 i 1/3 szklanki napoju migdałowego bez cukru/mleka

szczypta soli

5 kostek gorzkiej czekolady

1 łyżka masła z migdałów/orzechowego

1 łyżka surowego kakao w proszku

1 łyżka surowego kakao kruszonego

2 łyżki cukru ciemnego muscovado/ kokosowego/daktyli

garść żurawiny 

Przygotowanie: 

Kaszę opułkałam pod bieżącą wodą i dodałam do gotującego się napoju migdałowego wraz ze szczyptą soli. Gotowałam przez 12 minut. Odstawiłam do lekkiego wystygnięcia i dodałam czekoladę, kakao surowe w proszku oraz masło migdałowe. Zmiksowałam na krem z cukrem muscovado. Przykryłam do wystygnięcia. Kiedy był chłodny dodałam kruszone kakao i posiekane żurawiny. Wymieszałam i napełniłam słoiczki. Udekorowałam jeszcze  czekoladą, surowym kakao i żurawiną. 

3 komentarze: