piątek, 3 sierpnia 2012

Pierogi ruskie wzbogacone marchewką i szpinakiem baby






Pierogi ruskie wzbogacone marchewką i szpinakiem baby

Ciasto:

2 szklanki mąki
pół szklanki mąki razowej 
kubek ciepłej wody
1 łyżka oleju 

Farsz:

5 ziemniaków ugotowanych w mundurkach lub z obiadu
pół kostki sera białego tłustego
cebula pokrojona w kostkę
1 starta na małych oczkach marchewka
opakowanie szpinaku baby lub 2 rozmrożone kostki drobno posiekanego szpinaku
sól i pieprz 

Przygotowanie:


1. Zacznij od farszu: ugotuj ziemniaki w mundurkach lub można wykorzystać tę które zostały z obiadu, ostudź, obierz i przeciśnij przez praskę razem z białym serem.
2. Zeszklij cebulę na łyżce oleju i dodaj startą marchew. Pod koniec dodaj szpinak i niech się blanszuje lub dodaj rozmrożony. Dopraw solą i pieprzem.
3. Wymieszaj dokładnie mieszając ręką.
4. Przygotuj ciasto.
5. Rozwałkuj i wytnij kółka lub swój ulubiony kształt. Na środku polóż porcję farszu i zlep brzegi ciasta wpierogi.
6. Gotuj w osolonej wodzie 1-2 minuty od momentu wypłynięcia pierogów na powierzchnię.






 Podałam je z bazyliowym masełkiem. Miksując masło z pesto. Ale fajnie smakuje też z masełkiem pietruszkowym. 





3 komentarze:

  1. podoba mi się to wzbogacenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam szpinaku. I zastanawiam się jak on smakuje:]
    Niektórzy krzywią się nawet na myśl o nim.
    Ja widziałam wiele przepisów i tak sobie myśle ,że chyba nie jest on aż taki niedobry??

    OdpowiedzUsuń