czwartek, 28 czerwca 2012

Brioche na śniadanie




Zawsze chciałam spróbować brioszki takiej naturalnej, upieczonej w domu. Ze sklepu pachniały chemicznie. Udało się. Jest bardzo smaczna.

Składniki:

2 szklanki mąki
1 opakowanie suchych drożdży
1/3 szklanki mleka
3 łyżki cukru trzcinowego
3/4 kostki masła
4 jaja
szczypta soli

Przygotowanie:

1. Podgrzej lekko mleko wsyp łyżeczkę cukru i drożdże oraz łyżkę mąki. Zamieszaj. Niech drożdże zaczną pracować.

2. Przesiej mąkę, dodaj 2 łyżki cukru trzcinowego, wlej wyrośnięte drożdże.  Całość zacznij wyrabiać.

3. Dodaj 3 jaja (najlepiej nie z lodówki) i masło. Na początku dodaj tylko pół kostki, bo potem zobaczysz czy będzie taka potrzeba. Dodaj szczyptę soli.

4. Wyrabiaj teraz ciasto, aż zacznie odchodzić od ręki.

5. Przełóż ciasto do dzieży wysmarowanej masłem lub olejem. Przykryj strecz folią.

6. Włóż do lodówki na 6-8 godzin.

7.Wyłóż ciasto na blat i formuj kulki. Mnie wyszło 12. Ciasto lepiło mi się do ręki ale załatwiłam to mocząc rękę za każdym razem w zimnej wodzie.

8. Wysmaruj formę masłem, ułóż kuleczki ciasta i pozostaw znów do wyrośnięcia.

9. Kiedy wyrosną zacznij piecz w 180 stopniach 30-40 minuty. Sprawdź patykiem czy są upieczone.



2 komentarze:

  1. Wspaniala! Moja wersja byla z 1/3kosti masla (bo tyle bylo w lodowke) i 2/3 szklanki mleka, 2 jaja + 1 zoltko. 'Ugniatalam' mikserem -10 min. Nie odchodzilo od miski ale rano bylo wystarczajaco 'sztywne' zeby formowac kulki (nadzialam pokruszona gorzka czekolada). Dziekuje za inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dziękuję za wpis. Taki wpis nadaje mojemu gotowaniu sens:) Pozdrawiam Anita

      Usuń